Od roku 2016 Ministerstvo vnitra pořádá soutěž Přívětivý úřad, jejímž cílem je mapovat a hodnotit stav přívětivosti úřadů vůči občanům. Sledují se taková kritéria, jako počet úředních hodin, elektronizace agend, zavádění online nástrojů (objednávkový systém, sledování obslužnosti přepážek, webové formuláře a žádosti) a mobilních aplikací, možnost platit správní poplatky platební kartou, komunikace s občany, transparentnost úřadu, využívání řízení kvality a dobrovolně nabízené služby a další. Vše za cílem efektivnější a modernější veřejné správy, která občanům nabídne kvalitní veřejné služby.
Dne 6. prosince 2016 hostila břevnovská usedlost Spiritka slavnostní předávání ocenění Přívětivý úřad v kategorii obcí II. typu s pověřeným obecním úřadem. Z rukou JUDr. PhDr. Petra Mlsny, Ph.D., náměstka ministra vnitra pro řízení sekce legislativy, práva, archivnictví a správních agend, pověřeného řízením sekce veřejné správy, a zástupců krajských úřadů převzalo ceny celkem šestnáct oceněných úřadů.
Prosincová soutěž navazuje na červnové první předávání ocenění Přívětivý úřad v kategorii obcí III. typu s rozšířenou působností, ve které byl celkovým vítězem Magistrát města Liberce. Stejně jako v kategorii obcí III. typu i nyní soutěži předcházelo dotazníkové šetření, které zjišťovalo aktuální stav přívětivosti úřadů. Dotazník byl sestaven na základě 35 kritérií. Podrobně jsou uvedena v publikaci Přívětivý úřad obcí s pověřeným obecním úřadem – příklady dobré praxe, seskupených do několika obecnějších kategorií. Publikace byla v prosinci vydána rovněž v tištěné podobě a jejím cílem je nabídnout inspiraci dalším obecním a městským úřadům České republiky.
Ze 183 obcí s pověřeným obecním úřadem (nepočítaje obce III. typu, které jsou formálně rovněž obcemi II. typu, ale které mají v rámci soutěže vlastní kategorii) se letošního prvního ročníku zúčastnilo 116 obcí a měst. Po důkladném posouzení byl oceněn vždy nejlepší úřad v rámci kraje a následně také tři nejlepší úřady v celorepublikovém měřítku. Ocenění obdrželi samolepku stvrzující přívětivost úřadu a tři nejlepší úřady získaly také trofeje. Jak jsme již psali, naše město bylo vyhodnoceno na prvním místě ve Středočeském kraji a také získalo ocenění v rámci celé republiky.
Celkoví vítězové: 1. místo Studénka, 2. místo Štětí, 3. místo Nové Strašecí. |
Připomeňme si nyní organizační a kompetenční vztahy města. Město Nové Strašecí je ve správním obvodu obce s rozšířenou působností Rakovník a je obcí s pověřeným obecním úřadem. Městský úřad tvoří starosta, místostarosta, tajemník městského úřadu a zaměstnanci města zařazení do městského úřadu. V čele úřadu stojí starosta.
Městský úřad v samostatné působnosti města plní úkoly, které mu uloží zastupitelstvo a rada. V přenesené působnosti vykonává státní správu s výjimkou věcí patřících do působnosti zastupitelstva, rady, zvláštních orgánů města, případně komisí. Městský úřad se člení na odbory a oddělení podle rozhodnutí rady města.
Městský úřad vykonává přenesenou působnost pro územní obvod pověřeného obecního úřadu pro město Nové Strašecí a obce Bdín, Kalivody, Kozojedy, Kroučová, Krušovice, Milý, Mšec, Mšecké Žehrovice, Pochvalov, Přerubenice, Ruda, Rynholec, Řevničov, Smilovice, Srbeč, Třeboc a Třtice.
Pro stejné obce je i vymezen územní obvod působnosti stavebního úřadu a také pro ně městský úřad vyřizuje přestupkovou agendu.
Činnost matriky vykonává městský úřad pro město Nové Strašecí a obec Ruda.
Informační systémy v Novém Strašecí
Důležité informace o činnostech městského úřadu, službách ve města i o aktuálním dění se obyvatelé města mohou dozvědět z webových stránek města www.novestraseci.cz, z facebookového profilu města či z Novostrašeckého měsíčníku. Fotografie z městských akcí naleznete na adrese http://nsm.rajce.idnes.cz/.
Lidé se také mohou přihlásit do centrálního informačního systému, který zabezpečí v krátkém okamžiku maximálně možnou informovanost občanům o důležitých záležitostech prostřednictvím SMS nebo E-mailové zprávy. Každý občan, který se do systému přihlásí, aniž by musel uvádět své jméno, bude dostávat prostřednictvím SMS zprávy nebo E-mailem důležité informace, jako např. o přerušení dodávky elektrického proudu, vody nebo plynu apod., varování před nebezpečím či havárií, o krizových situacích, uzavírce ulic apod. včetně pozvánky na významné kulturní nebo společenské akce, informace o jednání zastupitelstva města a další.
Kontaktní údaje:
Městský úřad Nové Strašecí, Komenského náměstí 201, 271 01 Nové Strašecí.
E-mail: podatelna@novestraseci.cz
Elektronická podatelna: el.podatelna@novestraseci.cz
IDDS: h2sbx9c
Telefon: ústředna +420 313 572 511-2
sekretariát +420 313 511 640
Úřední dny a hodiny:
PO 8 – 17 hodin
ST 8 – 18 hodin
PÁ 10 – 14 hodin
Podatelna (výpisy z registrů a rejstříků „CZECH POINT“):
PO 7.30 – 17 hodin
ÚT 7.30 – 16 hodin
ST 7.30 – 18 hodin
ČT 7.30 – 15 hodin
PÁ 7.30 – 14 hodin